Kserokopiarka czy urządzenie wielofunkcyjne – co wybrać do biura?

kserokopiarka

Wybór urządzeń biurowych, które będą wydajne i wygodne w użytkowaniu, a jednocześnie dostosowane do określonych, indywidualnych potrzeb, to nie lada wyzwanie! Zakupione sprzęty muszą cechować się szybką pracą, łatwą obsługą i odpowiednią funkcjonalnością, aby umożliwiły efektywne wykonywanie wszystkich czynności. Które z nich sprawdzą się więc w biurze – kserokopiarki czy urządzenia wielofunkcyjne? Odpowiadamy!

 

Czym różni się kserokopiarka od urządzenia wielofunkcyjnego?

Standardowa kserokopiarka służy do drukowania, kserowania i skanowania dokumentów. Choć sprzęt tego typu oferuje więcej niż zwykła drukarka, na rynku możesz znaleźć też urządzenia wielozadaniowe o znacznie rozszerzonej funkcjonalności. Dzięki nim możesz w prosty, sprawny i wygodny sposób wykonywać wszystkie podstawowe prace biurowe.

Co więcej, nowoczesne i zaawansowane technologicznie urządzenia wielofunkcyjne mogą być wyposażone w specjalne oprogramowanie. Umożliwia ono dokładne kontrolowanie wydruków, zdalną obsługę sprzętów za pomocą np. telefonu (nawet spoza biura!), a także przechowywanie dokumentów w chmurze i zabezpieczanie ich przed dostępem nieupoważnionych osób. 

 

Najlepsze rozwiązanie

Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania dotyczącego doboru sprzętu biurowego, które sprawdzi się w każdym miejscu tak samo dobrze. Wybór zależy bowiem od wielu indywidualnych kwestii, takich jak:

  • wielkość biura,
  • zapotrzebowanie na poszczególne funkcje,
  • liczba osób pracujących w biurze,
  • wymagany kolor i rozmiar druku.

Ponadto niemałe znaczenie ma oszczędność zużycia papieru i tuszu podczas drukowania, więc ten czynnik również powinien być brany pod uwagę przy wyborze konkretnego modelu kserokopiarki. Niemniej coraz więcej firm decyduje się na wybór urządzeń wielofunkcyjnych do swoich biur ze względu na ich wszechstronne możliwości, trwałość i nowoczesne technologie, na których się opierają.