Jakie zadania realizują urządzenia wielofunkcyjne w biurze?
Efektywną pracę gwarantują nie tylko umiejętności pracowników, ale również dobrze wyposażona przestrzeń biurowa. Urządzając biuro, warto zadbać o sprzęty, które są nowoczesne, funkcjonalne i bezawaryjne. Najlepiej, gdy jedno urządzenie może być wykorzystywane do wykonywania wielu czynności. Na rynku nie brakuje takich sprzętów, dzięki którym można śmiało zrezygnować z zakupu urządzeń realizujących pojedyncze zadania. Inwestycja w urządzenia wielofunkcyjne usprawni codzienną pracę i przyniesie wiele innych korzyści, z czego najważniejsza jest oszczędność, zarówno pieniędzy, jak i przestrzeni.
Za co odpowiadają urządzenia wielofunkcyjne?
Jednym z najpopularniejszych urządzeń wielofunkcyjnych wykorzystywanych w biurach jest sprzęt łączący w sobie drukarkę, skaner i ksero. Kserokopiarki przede wszystkim pozwalają zaoszczędzić czas, jaki traci się na wydrukowanie i kserowanie dokumentów. Włączanie po kolei każdego urządzenia i ustawianie jego funkcji bywa męczące, zwłaszcza gdy potrzebna jest duża ilość kopii. W przypadku skorzystania z urządzenia wielofunkcyjnego nie trzeba wielokrotnie uruchamiać sprzętu, gdyż zazwyczaj jeden przycisk odpowiada za konkretną czynność.
Na podobnej zasadzie działają liczarki, które głównie wykorzystywane są do precyzyjnego liczenia gotówki np. w bankach, kantorach i zakładach pracy. Oprócz tego niektóre ich modele są zaprojektowane w taki sposób, by dodatkowo realizować inne zadania, takie jak np. faksowanie, skanowanie, drukowanie i kopiowanie. Dzięki temu ten rodzaj sprzętu znajduje zastosowanie również w wielu innych miejscach pracy biurowej. Liczarki pełniące podobne funkcje co kserokopiarki, dodatkowo odpowiadają za liczenie banknotów i bilonu, co jeszcze bardziej ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków.
Jakie są największe zalety urządzeń wielofunkcyjnych?
Wśród zalet korzystania z urządzeń wielofunkcyjnych, poza oszczędnością czasu, wymienić należy korzyści ekonomiczne. Po pierwsze wykorzystywanie do pracy jednego urządzenia w ciągu dnia zmniejsza zużycie prądu elektrycznego, dzięki czemu skutecznie można obniżyć swoje rachunki. Obniżenie kosztów eksploatacji ma również wymiar ekologiczny. Mianowicie jeden sprzęt oznacza mniejszy wpływ na środowisko, nie tylko w czasie pracy, ale również i po jego zużyciu. Co więcej, mniej odpadów zapewnia korzystanie z tych samych wkładów, zarówno do drukowania, jak i kopiowania dokumentów.
Drugą istotną kwestią jest fakt, że urządzenia wielofunkcyjne zajmują zdecydowanie mniej miejsca niż kilka pojedynczych sprzętów. Dzięki nim łatwiej zaaranżować niewielkie przestrzenie, stwarzając pracownikom komfortowe warunki do wykonywania obowiązków. Kolejną rzeczą, o której warto pamiętać w trakcie podejmowania decyzji o zakupie sprzętów biurowych, jest ich cena. Nierzadko urządzenia wielofunkcyjne są droższe od np. tradycyjnych drukarek. Niemniej jednak warto mieć na uwadze to, iż chcąc drukować, kserować i skanować potrzebujemy zazwyczaj trzech urządzeń, których łączna suma może przewyższyć kwotę jednego sprzętu spełniającego wszystkie wyżej wymienione funkcje jednocześnie. W przyszłości więc większe korzyści finansowe przyniesie inwestycja w urządzenia wielofunkcyjne.