Czym się kierować przy wyborze drukarki do biura?
Drukarka jest jednym z podstawowych sprzętów biurowych. W wielu miejscach ze względu na elektroniczny obieg dokumentów korzysta się z niej rzadziej, niemniej jednak są sytuacje, w których okazuje się niezbędna. Najczęściej problem stanowi wybór odpowiedniego urządzenia, które będzie wydajne i ekonomiczne jednocześnie. Każdy przedsiębiorca szuka takich rozwiązań, które zapewnią komfort pracy przy niskich kosztach eksploatacji. Rynek może się pochwalić bogatą ofertą sprzętów, jednak zanim podejmie się ostateczną decyzję o zakupie, warto zapoznać się z kilkoma istotnymi informacjami, by jak najlepiej dopasować sprzęt do danego przedsiębiorstwa.
Jaką drukarkę wybrać do biura?
Pierwszą kwestią, na którą należy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie drukarki do biura, jest określenie zakresu jej przeznaczenia. Ważne jest to, by uwzględnić wielkość i rodzaj przedsiębiorstwa oraz oszacować potrzeby korzystania z urządzenia. Ilość wydruków przekłada się na koszty związane z zakupem oraz późniejszą eksploatacją. Jeśli więc drukarka będzie używana rzadko, nie warto inwestować w najdroższy sprzęt. Natomiast w przypadku, gdy stanie się jednym z najczęściej wykorzystywanych sprzętów wówczas należy pomyśleć nad wydajniejszym urządzeniem. Pod tym względem drukarka biurowa Canon powinna przede wszystkim wyróżniać się szybkością druku. Wydruk dużej liczby stron w krótkim czasie jest kluczowy w sytuacji, kiedy ze sprzętu korzysta wiele osób.
Decyzją o zakupie powinien kierować również format wydruku, który najlepiej spełnia oczekiwania przedsiębiorstwa. Co więcej, liczy się też rozdzielczość oraz maksymalne obciążenie drukarki, wynikające z liczby stron, które można wydrukować w ciągu miesiąca. Dobrze jest też określić funkcje, jakie dana drukarka ma spełniać, gdyż to kryterium pomoże w wyborze między drukarkami laserowymi, atramentowymi lub igłowymi. Te pierwsze sprawdzają się przy druku czarno-białym. Warto więc w nie zainwestować w przypadku, gdy codziennie drukuje się znaczną liczbę dokumentów. Drukarki atramentowe z kolei oferują lepszą jakość wydruków kolorowych, co może być kluczowe przy drukowaniu projektów czy grafik. Ostatni rodzaj – drukarek igłowych nada się natomiast najlepiej do drukowania faktur i paragonów.
Drukarka czy urządzenie wielofunkcyjne, co lepiej sprawdzi się w biurze?
Kupując drukarki, warto rozważyć też ich dodatkowe funkcje takie jak np. tryb pracy, oszczędzanie tonera, posiadanie czytnika USB czy możliwości zdalnego drukowania poprzez Wi-Fi. Większe przedsiębiorstwa, które poza drukarką korzystają również np. ze skanera, powinny zastanowić się nad alternatywnym rozwiązaniem dotyczącym zakupu urządzenia wielofunkcyjnego, które ma wiele zastosowań, a jednocześnie zajmuje zdecydowanie mniej miejsca niż kilka oddzielnych sprzętów. Kserokopiarki pełnią funkcję zarówno drukarek, skanerów, jak i kopiarek. Niektóre z nich wyposażone są dodatkowo w faksy. Urządzenia w zależności od oczekiwań również mogą być atramentowe lub laserowe, czy kolorowe lub czarno-białe. I choć kosztują więcej, inwestycja w nie jest bardziej opłacalna niż zakup pojedynczych urządzeń.