Co robić, gdy dzierżawiona kserokopiarka ulegnie awarii?
Dzierżawa sprzętu biurowego to bardzo korzystne rozwiązanie nie tylko dla młodych działalności, które nie dysponują dużym budżetem, ale też większych przedsiębiorstw. Umożliwia ono korzystanie z najnowszych sprzętów, a także rozsądne planowanie finansów firmy. Zdarza się jednak, że używany sprzęt ulegnie awarii. Co zatem należy robić, aby naprawić dzierżawioną kserokopiarkę? Kto jest za to odpowiedzialny? Sprawdźmy w artykule!
Na czym polega dzierżawa kserokopiarek?
Dzierżawa kserokopiarek pozwala uniknąć konieczności pokrywania wysokich kosztów za zakup nowego sprzętu. Po podpisaniu umowy będziesz zobowiązany do uiszczania wyłącznie jednej miesięcznej faktury o stałej wysokości, którą możesz dodatkowo wrzucić w koszty prowadzenia działalności.
Co istotne, umowy na dzierżawę kserokopiarek podpisywane są najczęściej długoterminowo, dzięki czemu możesz korzystać z wybranego sprzętu przez dowolnie ustalony czas. Po skończonym okresie wynajmu natomiast możesz przedłużyć umowę na to samo urządzenia lub wybrać nowsze, które będzie odpowiednie do Twoich bieżących potrzeb.
Naprawa dzierżawionej kserokopiarki
Podpisując umowę dzierżawy kserokopiarki, zgadzasz się na warunki narzucane przez firmę, od której ją wynajmujesz. W większości przypadków jednak nie będziesz zobowiązany do pokrywania kosztów napraw urządzeń, jeśli nie wynikają one z bezpośredniej winy najemcy. Do odpowiedzialności mógłbyś zostać pociągnięty wyłącznie w sytuacji, gdy sprzęt nie był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, dlatego uległ awarii.
W przeciwnym razie to firma, od której dzierżawisz kserokopiarkę, opłaca wszelkie naprawy oraz serwisy techniczne. Na niej spoczywa też obowiązek zakupu i wymiany zużytych czy uszkodzonych części zamiennych. Ponadto w razie dłuższej awarii otrzymasz urządzenie zastępcze, dzięki czemu nie będziesz narażony na przestoje w biurze i brak możliwości wykonywania podstawowych czynności.